Vodafone România - Managed IP Telephony

VIZIUNEA

Vodafone, liderul segmentului de business pe piaţa de comunicaţii mobile din România, este alături de companiile româneşti, oferind un portofoliu variat de servicii integrate de comunicaţii. Vodafone oferă cele mai bune soluţii de comunicare care asigură mobilitatea, productivitatea precum şi siguranţa afacerilor. 

Consolidarea reţelelor de comunicaţii de tip date, voce şi video, utilizând o reţea convergentă de transport IP, permite companiilor să crească flexibilitatea operaţiunilor şi implicit productivitatea angajaţilor.

Prin intermediul acestui serviciu, Vodafone facilitează accesul clienţilor săi la servicii şi echipamente de ultimă generaţie, eliminând astfel nevoia proiectării, implementării şi menţinerii unei infrastructuri de comunicaţii integrate proprii.

Tab SdC VDF Managed IP Telephony

VODAFONE MANAGED IP TELEPHONY

Primul pas în acest demers a fost dezvoltarea produsului Vodafone Managed IP Telephony, care este o soluţie complet administrată (engl. “managed services”) de comunicaţii voce şi video ce integrează un serviciu de telefonie IP enterprise şi serviciile Vodafone de voce mobilă. Serviciul permite comunicaţiile de voce şi video peste reţeaua IP internă a companiei (LAN) şi peste IP VPN, fix sau mobil, utilizând telefoane IP dedicate, tablete, smartphone sau laptop-uri. 

Scopul acestui proiect a fost simplificarea achiziţiei şi utilizării de servicii de comunicaţii unificate, astfel încât clienţii să poată alege funcţionalităţile de care au nevoie şi modelele de telefoane IP şi terminale pe care le doresc, iar complexitatea proiectării, instalării şi operării să rămână în sarcina Vodafone.

UN NOU MODEL DE BUSINESS

Serviciile administrate complet (engl. “managed services”) sunt prezente deja de câţiva ani pe piaţa serviciilor de comunicaţii din România.

Noutatea modelului operaţional promovat de Vodafone constă în consolidarea şi centralizarea tuturor elementelor de gestionare a comunicaţiilor unificate. Aceasta abordare oferă câteva beneficii esenţiale faţă de soluţiile tradiţionale dedicate şi instalate complet în locaţiile clientului.

Arhitectura de tip “private cloud” care susţine serviciul de telefonie IP permite un nivel superior al disponibilităţii serviciului. Apoi, eficienţa operaţională este sporită, atât datorită gradului de utilizare optimizat al resurselor de ordin tehnic, cat şi datorită personalului specializat, dedicat deservirii clienţilor de servicii “managed” pe toată perioada derulării contractului de servicii.

SELECTAREA TEHNOLOGIEI PENTRU CREAREA UNUI AVANTAJ COMPETITIV PENTRU CLIENŢI

Modelul operaţional inovator şi arhitectura complexă au impus alegerea unor parteneri cu experienţă vastă în sfera soluţiilor enterprise. Platforma de colaborare Cisco a fost identificată ca fiind cea mai potrivită din punct de vedere tehnologic, oferind cea mai completă gamă de funcţionalităţi şi dovedind de-a lungul timpului robusteţea necesară mediilor de lucru enterprise. 

Gartner plasează Cisco pe cea mai bună poziţie atât din perspectiva viziunii complete asupra comunicaţiilor unificate cât şi a capabilităţii de a livra funcţionalităţile promise. Soluţia tehnică propusă are la baza produsele de telefonie IP şi comunicaţii unificate Cisco, împreună cu serviciile de proiectare, punere în funcţiune, întreţinere şi operare asigurate de Vodafone şi Datanet.

Soluţia permite livrarea unui set complet de servicii de comunicaţii unificate pentru companii, folosind echipamente instalate în centrele de date Vodafone. Astfel, clienţii pot beneficia acum de avantajele serviciilor administrate complet de telefonie, contact center, comunicaţii video şi colaborare fără a investi resurse financiare considerabile în platforme dedicate.

INTEGRAREA PROCESELOR DE PROIECTARE, OPERARE ŞI SUPORT TEHNIC CU DATANET SYSTEMS

Vodafone România a selectat Datanet drept partener în dezvoltarea serviciilor de telefonie IP datorită standardelor de calitate pe care Datanet le-a asigurat în mod constant de-a lungul anilor în spaţiul integratorilor din piaţa românească. 

Astfel, Vodafone, în calitate de operator de telecomunicaţii, şi Datanet, în calitate de integrator în domeniul comunicaţiilor unificate, au creat un produs care aduce ce e mai bun din experienţa şi expertiza ambilor parteneri.

De mai bine de 12 ani, Datanet Systems asigură clienţilor săi furnizarea, întreţinerea şi operarea de sisteme de telefonie IP, fiind una dintre primele companii din România care a livrat clienţilor săi această tehnologie.

În tot acest timp, Datanet şi-a dezvoltat în permanenţă expertiza în tehnologii de voce, contact center, video şi comunicaţii unificate, iar în prezent, Datanet este unicul partener Cisco din România ce deţine urmatorul set de certificări : 

  • Cisco Gold partner;
  • Cisco Master Unified Communication Specialized;
  • Cisco Advanced Collaboration Architecture Specialized;
  • Cisco Advanced Technology Provider (ATP) - Telepresence Video Master;
  • Cisco ATP Unified Contact Center Enterprise;
  • Cisco Learning Partner.

 

PROVOCĂRI ÎN PREGĂTIREA PRODUSULUI

Dezvoltarea produsului Vodafone Managed IP Telephony a reprezentat un proces complex de analiză, implementare şi testare necesar pentru asigurarea livrării unui serviciu matur, de calitate înaltă, care să satisfacă exigenţele clienţilor noştri.

Pe lângă depăşirea obstacolelor tehnologice, a fost necesară desenarea unor procese de lucru care să alinieze în mod optim stabilitatea şi siguranţa în exploatare a unui operator de telecomunicaţii de anvergura Vodafone cu flexibilitatea şi viteza de livrare a unui integrator de soluţii Cisco precum Datanet.

BENEFICII PENTRU CLIENT

Pentru clienţi, noul model de business înseamnă un serviciu simplu dar complet care se instalează rapid şi care respectă parametri de funcţionare şi securitate agresivi, permiţand în acelaşi timp o reducere a costurilor.  Vodafone în parteneriat cu Datanet preia responsabilitatea de a gestiona complexitatea tehnologică, operaţională şi financiară a serviciului, incluzând în abonamentul lunar, toate operaţiunile necesare instalării, configurării şi operării întregii soluţii.

Astfel, clienţii noştri beneficiază de următoarele:

  • Evitarea investiţiilor substanţiale, controlul şi reducerea costurilor telecom prin consolidarea comunicaţiilor de tip date, voce şi video pe o infrastructură comună, de tip IP;
  • Flexibilitatea şi scalabilitatea caracteristice unui serviciu bazat pe infrastructură de tip cloud;
  • SLA garantat şi punct unic de contact pentru toate serviciile de telecomunicaţii;
  • Un serviciu de comunicaţii unificate de ultimă generaţie, care beneficiază în mod constant de ultimele funcţionalităţi şi update-uri tehnologice disponibile;
  • Integrare mai bună a serviciilor de comunicaţii cu alte aplicaţii specifice mediului de afaceri.

Nu în ultimul rând, Vodafone garantează acelaşi nivel de disponibilitate şi calitate a serviciilor cu care şi-a obişnuit clienţii în cazul serviciilor de comunicaţii voce/date fixe şi mobile.

“Vodafone Managed IP Telephony este un serviciu de comunicaţii unificate proiectat pentru a îndeplini nevoile de comunicaţii integrate şi mobilitate în mediul de business. Orice angajat al clienţilor noştri va avea acces la acelaşi set de capabilităţi de comunicare la nivelul sediului central, sucursalelor sau home office-urilor, atunci când utilizează un laptop sau o tabletă conectată la VPN-ul companiei. Care sunt implicaţiile? În primul rând, o creştere a flexibilităţii şi a productivităţii angajaţilor, o experienţă superioară la nivel de utilizator şi, nu în ultimul rând, un control foarte bun şi predictibilitatea costurilor de comunicaţii.“

Verena Schmitz, Director of Enterprise Marketing, Vodafone Enterprise Business Unit

“Vodafone Managed IP Telephony este o abordare inovatoare a serviciilor de comunicaţii integrate, în ceea ce priveşte atât tehnologia cât şi modelul operaţional. Am ales o arhitectură consolidată pentru a asigura o utilizare optimă a resurselor şi o disponibilitate crescută a serviciilor, localizând elementele de control în Data Center-ul Vodafone. Modelul operaţional a evoluat în mod natural pentru a completa arhitectura prin preluarea activităţilor de proiectare, instalare, operare şi suport de către echipa mixtă Vodafone-Datanet, pentru întreaga perioadă a contractului de servicii.”

Giovanni Chiarelli, Vodafone Chief Technical Officer, Vodafone România

“În cadrul parteneriatului cu Vodafone pentru furnizarea de servicii de Managed IP Telephony, integrarea proceselor a reprezentat o provocare pentru Datanet. Experienţa câştigată în această direcţie este  un avantaj de durată al ambelor companii în asigurarea serviciilor avansate de comunicaţii.“

Vasile Velicu, Managing Director, Datanet Systems

“Produsul Vodafone Managed IP Telephony valorifică o experienţă de peste 12 ani a firmei Datanet în furnizarea şi întreţinerea de soluţii de telefonie IP pentru companii medii şi mari. Această experienţă se regăseşte în serviciile Datanet de suport tehnic disponibile 24 de ore din 24 pentru infrastructura critică de business şi în componentele opţionale de soluţii avansate şi personalizate de infrastructură integrată de contact center şi comunicaţii video. Noul produs permite clienţilor să îşi controleze şi eşaloneze cheltuielile, să beneficieze de flexibilitatea şi eficienţa date de cele mai noi tehnologii de comunicare şi colaborare şi să îşi îmbunătăţească disponibilitatea serviciilor de comunicaţie.“

Dragoş Stroescu, Executive Director, Datanet Systems

Beneficii cheie

Servicii administrate complet

Comunicaţii unificate de ultimă generaţie, uşor de utilizat

Rapiditate

Flexibilitate

Securitate

Reducerea costurilor operaţionale