Studiu de caz BROM | datanets.ro

Banca Românească își îmbunătățește cu 50% eficiența aplicațiilor

VIZIUNEA

Departamentul de IT din cadrul Bancii Romanesti este unul cheie, cu o contributie importanta la valoarea totala a business-ului. Echipa de peste 50 de oameni a departamentului furnizeaza servicii complete de mentenanta, dezvoltare, testare, help-desk etc. Pentru a raspunde prompt si eficient multiplelor cereri venite din partea business-ului, departamentul IT a inceput in 2015 un proces de dezvoltare a unei noi arhitecturi a centrului de date detinut si operat intern de catre banca.

 

Tab SdC BROM - Ro

Banca Romaneasca a decis inceperea unui proces de upgrade al intregii infrastructuri din centrul de date si extinderea utilizarii solutiilor de virtualizare, care sa permita maximizarea utilizarii resurselor hardware simultan cu reducerea costurilor pentru aceste resurse. In urma analizei de piata realizate, departamentul IT a identificat serverele Cisco Unified Computing Systems (UCS) ca fiind solutia capabila sa acopere atat cerintele de moment, cat si nevoile de dezvoltare ulterioare
 
In alegerea Datanet au contat decisiv experienta acumulata de companie in domeniul infrastructurii de centre de date, faptul ca este principalul partener Cisco in Romania si ca poate furniza o solutie end-to-end, detinand competente avansate atat pe zona de servere, cat si pe cea de stocare si de networking. 
 
Arhitectura anterioara a centrului de date, care gazduia mai mult de 100 de servere fizice, utiliza preponderent modelul alocarii unei masini pentru fiecare aplicatie. Aceasta abordare a dus la cresterea numarului de servere pana la limita capacitatii de gazduire a Data Center-ului. Cresterea a fost vizibila in evolutia consumurilor de energie electrica si a efortului de management, infrastructura IT devenind mult mai complexa. Dar si costisitoare – serverele si sistemele de stocare existente avand costuri de intretinere ridicate.
 
Noua arhitectura a centrului de date al bancii se bazeaza pe serverele blade Cisco UCS, virtualizate cu ajutorul solutiilor VMware si conectate prin switch-uri fibre channel Cisco la echipamente de stocare Fujitsu cu capabilitati avansate de data tiering. Noile echipamente sunt interconectate in LAN si cu o serie de servere pastrate din vechea infrastructura. Totodata, la nivelul retelei interne s-a realizat un upgrade, trecandu-se la conexiuni de 10 GB. Design-ul si componentele noii arhitecturi au fost stabilite de o echipa mixta Banca Romaneasca - Datanet Systems, in conformitate cu cerintele bancii. 
 
O prima imbunatatire adusa de noua arhitectura a centrului de date a fost cresterea agilitatii si flexibilitatii departamentului IT al bancii. Capabilitatile infrastructurii virtuale permit acum departamentului sa testeze si lanseze in productie noi functionalitati si servicii in doar cateva ore. Functionalitatile de monitorizare si analiza ale noilor echipamente implementate simplifica procesul de alocare a resurselor la nivel de aplicatie, permitand o abordare proactiva a varfurilor de sarcina. Cu ajutorul instrumentelor de alocare dinamica a fost eficientizat si nivelul de incarcare al serverelor la o valoare medie optima de 50-60% (CPU si RAM). Noua infrastructura a adus plusuri de performanta de peste 50% la nivelul aplicatiilor care proceseaza date, cu efecte directe asupra productivitatii angajatilor si proceselor
 
Activa pe piata locala inca din 1992, Banca Romaneasca a fost, in 1996, primul agent Western Union din tara, punand la dispozitia clientilor servicii de transfer electronic de bani catre intreaga lume. Astazi, Banca Romaneaca este membra a Grupului National Bank of Greece, o retea internationala cu peste 1000 unitati bancare si peste 10 milioane de clienti.
 
 

 

"Noul model de arhitectură dezvoltat și implementat de Datanet Systems simplifică managementul infrastructurii și alocarea dinamică a resurselor, îmbunătățind eficiența operațională a departamentului IT.  Beneficiem și folosim toate avantajele infrastructurii virtuale, de la managementul simplu și unitar pentru servere și storage, până la lansarea și dezinstalarea rapidă a mașinilor virtuale"."

Ionuț MoșescuManager IT&C, Departamentul Suport și Infrastructură, Banca Românească

ALTE STUDII DE CAZ